احتمال بازگشایی حضوری همه مدارس از اول آبان ماه

احتمال بازگشایی حضوری همه مدارس از اول آبان ماه

احتمال بازگشایی حضوری همه مدارس از اول آبان ماه

احتمال بازگشایی حضوری همه مدارس از اول آبان ماه

رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازگشایی حضوری مدارس اظهار کرد: پیش بینی من این است از اول آبان ماه همه مدارس و از اول مهر ماه ٣٠ تا ۴٠ درصد مدارس به صورت حضوری بازگشایی شوند.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازگشایی مدارس اظهار کرد: دیروز مصوب شد تا اهتمام بر بازگشایی مدارس به صورت حضوری باشد و واکسیناسیون معلمان و والدین و سرویس مدارس و کادر مدارس انجام شود.

وی ادامه داد: ما ١١٢ هزار مدرسه در کشور داریم که ۶٢ هزار مدرسه زیر ١٠٠ نفر جمعیت دارند و اینها می توانند در کلاس کمتر از ١٠ تا ١۵ دانش آموز حضور داشته باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه امسال ترکیب آموزش مجازی و حضوری در مدارس مدنظر است، گفت: حتی در برخی مدارس دانش آموز ٢ روز به مدرسه برود و دروس اصلی در این روزها تدریس شود و تعداد روزهای حضور در مدرسه بستگی به جمعیت دانش آموزان در مدرسه دارد و اگر بتوانند سقف ١۵ دانش آموز در کلاس را رعایت کنند مدرسه می تواند هر روز حضوری برگزار شود.

رییسی درباره بازگشایی حضوری مدارس اظهار کرد: پیش بینی من این است از اول آبان ماه همه مدارس و از اول مهر ماه ٣٠ تا ۴٠ درصد مدارس به صورت حضوری بازگشایی شوند.

او گفت: مقرر شد در خصوص بازگشایی مدارس دو تیم تشکیل شود، یک تیم وزارت بهداشت و دیگری وزارت آموزش و پرورش است تا شیوه نامه ها را درست تبیین و ابلاغ کنند،

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تامین واکسن دانش آموزان اظهار کرد: امکان تامین واکسن برای دانش آموزان از ٢ کشور کوبا و چین مدنظر قرار گرفته است و وزارت امور خارجه و سفرا در حال رایزنی هستند و در مکالمه رییس جمهور با رییس جمهور چین یکی از مذاکرات در زمینه تامین واکسن برای دانش آموزان بوده است.

رییسی تاکید کرد: موضوع واکسیناسیون دانش آموزان نباید اصل قرار گیرد اگر بخواهیم واکسن به دانش آموزان تزریق کنیم واکسیناسیون صرفا برای دانش آموزان دارای بیماری زمینه ای صورت خواهد گرفت و ما باید اطرافیان دانش آموزان را واکسینه کنیم هر چند باید توجه داشت این موضوع هنوز در مراحل ابتدایی است.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *