تولید بیت کوین به سقف نزدیک شد

تولید بیت کوین به سقف نزدیک شد

تولید بیت کوین به سقف نزدیک شد

تولید بیت کوین به سقف نزدیک شد / تنها ۲٫۳ میلیون بیت کوین دیگر قابل استخراج است

سقف عرضه بیت کوین توسط مخترع آن تا ۲۱ میلیون سکه تعیین‌شده و تنها ۲٫۳ میلیون بیت کوین دیگر قابل استخراج است.

به‌گزارش راشاتودی، سقف عرضه بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا تا ۲۱ میلیون سکه است و ۹۰ درصد این مقدار تا حالا استخراج شده‌است. تحلیلگران در حال بررسی شرایط اقتصاد مجازی در صورت توقف انتشار سکه‌های جدید هستند.

بر خلاف سایر شکل‌های پول که با اراده بانک‌های مرکزی منتشر می‌شوند، سقف عرضه بیت کوین توسط مخترع آن تا ۲۱ میلیون سکه تعیین‌شده است. این بدان معناست که تنها ۲۱ میلیون بیت کوین در دنیا موجود خواهد بود. حدود ۱۸٫۷ میلیون بیت کوین تا ماه اوت ۲۰۲۱ تولید شده و تنها ۲٫۳ میلیون بیت کوین دیگر قابل استخراج است.

محدود بودن عرضه قدیمی‌ترین ارز مجازی دنیا آن را تبدیل به یک کالای محدود کرده و تورم ناشی از عرضه نامحدود این سکه را کنترل می‌کند. همچنین می‌توان تخمین زد آخرین بیت کوین در ۲۱۴۰ استخراج می‌شود. حالا این سوال به وجود می‌آید که آیا شبکه بیت کوین پس‌از این زمان عملیاتی باقی خواهد ماند؟

تحلیلگران عقیده دارند اقتصاد بیت کوین باید تغییر کند تا بتوان شبکه آن را حفظ کرد.

برخی پیش‌بینی می‌کنند اکوسیستم این ارز مجازی باید مانند هویت آن تغییر شکل پیدا کند. بیت کوین در ابتدا به‌عنوان واسطه‌ای برای نقل‌وانتقال های روزمره معرفی‌شده بود ولی به‌تدریج جایگاه و محبوبیت خود را به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای به دست آورد.

برخی تحلیلگران هم می‌گویند استخراج کنندگان بیت کوین باید یک کارتل تشکیل دهند، مانند آنچه برای کنترل سایر کالاها مانند اوپک به‌وجودآمده است.

یک احتمال دیگر که تحلیلگران مطرح کرده‌اند این است که بیت کوین می‌تواند یک سرمایه ذخیره‌ای باشد. به‌این‌ترتیب تعداد نقل‌وانتقال ها در شبکه این ارز مجازی کاهش می‌یابد، چون خرده‌فروشان و شرکت‌های کوچک جای خود را به مؤسسات و نهادهای تجاری بزرگ می‌دهند. این مؤسسات تجارت‌های کمتر ولی گران‌قیمت‌ترین انجام خواهند داد. در نتیجه، زمان تولید آخرین بیت کوین به تعویق می‌افتد.

و بالاخره پروتکل این ارز مجازی می‌تواند تغییر کند تا محدودیت انتشار آن پس‌از ۲۱ میلیون سکه برداشته شود. ولی دراین‌صورت ارزش بیت کوین هایی که تا حالا استخراج شده‌ پایین می‌آید و این چیزی نیست که دارندگان بیت کوین قبول کنند.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *