تاریخ سازی در سنگین وزن قهرمانی جهان

تاریخ سازی در سنگین وزن قهرمانی جهان

تاریخ سازی در سنگین وزن قهرمانی جهان

شب رویایی کشتی فرنگی؛ دو طلا و دو فینالیست / تاریخ سازی در سنگین وزن قهرمانی جهان

ستاره های کشتی فرنگی ایران یک شب رویایی را با کسب دو مدال طلا و صعود دو فرنگی کار دیگر به فینال رقم زدند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران که در ۴ وزن اول دو مدال برنز توسط محمدعلی گرایی و پژمان پشتام به دست آورد، امروز را رویایی در نروژ سپری کرد. محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلو و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلو که به فینال راه پیدا کرده بودند، با شکست رقبای خود به مدال طلای مسابقات جهانی دست یافتند.

در ادامه رقابت های ۳ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، علی اکبر یوسفی نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جوانان و زیر ۲۳ سال جهان و طلای بزرگسالان آسیا در دیدار فینال مقابل زورابی گدخاری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و اولین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن رقابت های قهرمانی جهان را از آن خود کرد. کشتی گیر روس در تایم دوم نای مبارزه نداشت و یوسفی با آمادگی بدنی خوب بارها موفق شد حریف را به بیرون تشک ببرد و امتیاز بگیرد.

کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن تاکنون موفق به حضور در فینال رقابت های قهرمانی جهان نشده و یوسفی پیش از این با صعود به فینال به عنوان اولین سنگین وزن تاریخ کشتی فرنگی ایران نام گرفت که راهی فینال رقابت های قهرمانی جهان شده بود. پیش از این تنها بشیر باباجان زاده در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به کسب مدال برنز جهان در سنگین وزن شده بود.

یوسفی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(جمعه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل اواساپیان از ارمنستان ۶ بر یک پیروز شد. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی مقابل اسکار مارویک از نروژ به سختی و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و در نیمه نهایی نیز مقابل یاسمانی فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و به فینال رسید.

در این دوره از رقابت ها چهره های مطرح و عنوان دار جهان و المپیک در سنگین وزن کشتی فرنگی همچون لوپز کوبایی و رضا کایالپ ترکیه ای غایب بودند.

پیش از این محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلای جهان رسید و مهرداد مردانی دیگر نماینده ایران در ۳ وزن دوم نیز از دور رقابت ها حذف شد.

همچنین پیش از این و در پایان رقابت های ۴ وزن نخست، محمدعلی گرایی در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند اما سجاد عباس پور در ۵۵ کیلوگرم حذف شد و محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز به عنوان پنجمی رسید.
به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی در پایان رقابت های ۷ وزن این رقابت ها، توسط محمدهادی ساروی در ۹۷ و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب ۲ مدال طلا شد و محمدعلی گرایی در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز صاحب ۲ مدال برنز شدند.

در رقابت های ۳ وزن پایانی نیز، ایران دو فینالیست دارد، میثم دلخانی در ۶۳ و محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم راهی فینال شدند و فردا شب(یکشنبه) برای کسب مدال طلای جهان به میدان می روند اما رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم حذف شد.

در رقابت های کشتی آزاد نیز که پیش از کشتی فرنگی برگزار شد، امیرحسین زارع در سنگین وزن پس از گذشت ۳۲ سال از مدال طلای مرحوم علیرضا سلیمانی، صاحب مدال طلای جهان شد.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *