شاعر شیرین‌سخن ارومیه‌ای در بستر بیماری

شاعر شیرین‌سخن ارومیه‌ای در بستر بیماری

شاعر شیرین‌سخن ارومیه‌ای در بستر بیماری

«حسین بقال سنجیده» شاعر شیرین‌سخن و پیشکسوت ارومیه‌ای این روزها در بستر بیماری به سر می‌برد.

«حسین سنجیده» شاعر ۸۰ ساله ارومیه‌ای از اوایل سال جاری به علت ابتلا به بیماری، تحت معالجه قرار گرفته است و اکنون در بستر بیماری به‌سر می‌برد.

این شاعر شیرین سخن خطه آذربایجان معتقد است سروده تنها در دو حالت پایان می‌پذیرد: اول، تمام شدن جوهر خودکار و دوم، تمام شدن کاغذ! به‌همین خاطر خودش می‌گوید مهم‌ترین سوال او در حیطه ادبیات این است که: رباعی را تا چند بیت می‌توان ادامه داد؟!

سنجیده، به زبان مادری خود، یعنی تُرکی و در قالب‌های مثنوی، قوشما، دوبیتی و بایاتی، دوبیتی پیوسته و قطعه و قالب‌های دیگر شعر سروده و درمجموع، سبک شعری او کلاسیک است.

این شاعر ارومیه‌ای، در کنار شعر و شاعری هم، با هنرهای نقاشی و خوشنویسی آشنا بوده و گاهی به‌عنوان زنگ تنفس به این دو هنر نیز می‌پرداخته است.

اولین مجموعه شعر سنجیده با عنوان «یازیق آنا، یازیق آنا»، مزین به تصاویر سیاه‌قلمی که کشیده بود در سال ۱۳۸۶، در ۱۳۳ صفحه منتشر شد که با استقبال خوبی هم روبه‌رو شد.

دومین مجموعه شعر او، با عنوان «شعریمه ائل قوناق گلیر»، در ۲۵۰ صفحه و با نقاشی‌ها و تصاویری که خودش کشیده بود، به چاپ رسید. چوووشلار محله‌سی، موشتولوق، شعر تلخ زندگی من، گووه‌رچین از دیگر آثار این شاعر است.

بر اساس همین گزارش، در روزهای اخیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با حضور بر بالین حسین سنجیده، با این شاعر پیشکسوت ارومیه‌ای، دیدار کرد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با قدردانی از زحمات سنجیده در اعتلای فرهنگ و هنر این استان اظهار امیدواری کرد این هنرمند هر چه زودتر سلامتی خود را بازیابد و گفت: انشاالله بعد از صحت و سلامتی بار دیگر بتوانیم از وجود این استاد بزرگوار که از سرمایه‌های معنوی کشور است، در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به‌نحو شایسته بهره ببریم.

منبع: ایبنا

مهسا جمشیدی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *