مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

بهره‌برداری از ۲ هزار واحد مسکن روستایی در استان خراسان جنوبی با حضور نوبخت، پیام رزمایش مشترک، کاهش نفوذ آمریکا در منطقه، ۱۴ زخمی در انفجار کارخانه هواپیماسازی کانزاس، پرداخت کمک هزینه معیشتی مددجویان کمیته امداد، تلاش پمپئو برای توجیه جنایت‌های سازمان سیا، کاهش ۳۸ درصدی درآمد لبنان در سال ۲۰۱۹ میلادی و پرتاب سومین فروند ماهواره ‌بر فوق سنگین چین به فضا از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه بود.

داخلی

*****

بیرجند – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کمک دولت در حوزه راه آهن خراسان جنوبی گفت: برای قطعه‌ای که بیرجند را به یونسی به منظور اتصال به شبکه سراسری وصل کند، پای کار هستیم و با اولویت دنبال می‌شود.

تهران – تیم منتخب کشتی آزاد نوجوانان ایران در رقابت های بین المللی جام کریسمس روسیه با کسب ۳ مدال طلا، یک مدال نقره و ۳ مدال برنز به کار خود پایان داد.

زاهدان – سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به همراه معاونان این وزارتخانه با سفر به شمال سیستان و بلوچستان از زمین‌های کشاورزی آبگیری شده طرح ۴۶ هزارهکتار آبیاری با لوله دشت سیستان وایستگاه‌های پمپاژ مسیراین طرح درشهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز دیدن و مشکلات این طرح ها را بررسی کرد.

بیرجند – رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مشکلی در پرداخت کمک هزینه معیشتی مددجویان نداریم و با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ هستیم.

بیرجند – فازاول ساخت مسکن نیازمندان دراستان خراسان جنوبی شامل ۲هزار واحد مسکن روستایی روزجمعه با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در این استان به بهره‌برداری رسید.

تهران – معاون رییس جمهوری و معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در توئیتی با بیان اینکه از مهمترین مباحث معاونت با وزیر علوم تحقق عدالت – جنسیتی در وزارتخانه و دانشگاه ها بوده است، نوشت: برنامه بخشی وزارت علوم برای عدالت جنسیتی بزودی نهایی می شود.

خارجی

*****

تهران – وزارت امور خارجه آمریکا پیمان‌کاران خط لوله نورد استریم ۲ را تهدید کرد در صورتی که فورا عملیات خود را متوقف نکنند، تحریم می‌شوند.

لندن – عضو ارشد اندیشکده امنیتی و دفاعی انگلیس به ‌نام «روسی» تصریح کرد: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه حامل این پیام است که نفوذ آمریکا در منطقه در حال کم‌رنگ شدن است.

تهران – انفجار در کارخانه هواپیماسازی در ایالت کانزاس آمریکا باعث زخمی شدن دست‌کم ۱۴ نفر شد.

بغداد – افراد مسلح ناشناس عصر جمعه به یک پایگاه نظامی در استان کرکوک عراق راکت شلیک کردند.

بیروت – فراکسیون «میهنی» در مجلس لبنان به ریاست «کارلوس اِدِه» نوه «امیل اده» رییس جمهوری پیشین این کشور کاهش ۳۸ درصدی درآمد لبنان در سال ۲۰۱۹ میلادی را فاجعه بار خواند.

تهران – نیروهای دولت «وفاق ملی لیبی» از انهدام هشت دستگاه ادوات نظامی از جمله دو خودروی زرهی اماراتی و یک دستگاه تانک وابسته به ژنرال خلیفه حفتر در اطراف فرودگاه و منطقه الخلاطات واقع در جنوب طرابلس پایتخت این کشور خبردادند.

اسلام آباد – پلیس پاکستان اعلام کرد که با شناسایی و بازداشت پنج تروریست وابسته به القاعده درایالت پنجاب، عملیات علیه نیروهای امنیتی این کشور خنثی شد.

تهران- وزیر امور خارجه آمریکا که پیشتر رییس سازمان سیا بود، در واکنش به انتشار فیلمی درباره شکنجه‌گری در این سازمان، تلاش کرد جنایت‌های سازمان جاسوسی کشورش را توجیه کند.

پکن – در واپسین روزهای سال ۲۰۱۹ میلادی، چین سومین فروند ماهواره ‌بر فوق سنگین و پیشرفته‌ لانگ‌ مارچ-۵را جمعه شب با موفقیت از پایگاه پرتاب ون‌چانگ در استان های‌نان به فضا پرتاب کرد.

لندن – نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که در ۶ سال گذشته زیر ۱۰ درصد جرائم ناشی از نفرت مذهبی و قومی در انگلیس مورد رسیدگی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

منبع:ایرنا

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *