اطمینان بازارها از فروکش کردن تنش بین ایران و آمریکا/ تعادل به بازارها بازگشت

اطمینان بازارها از فروکش کردن تنش بین ایران و آمریکا/ تعادل به بازارها بازگشت

اطمینان بازارها از فروکش کردن تنش بین ایران و آمریکا/ تعادل به بازارها بازگشت

رسانه‌های آمریکایی در سراسر این کشور با تلاش برای تخفیف دادن اثرات روانی ناشی از حمله ایران تلاش می‌کنند تا حساس‌ترین بخش این کشور که همان بازارهای مالی است را متقاعد کنند که تنش بین ایران و آمریکا بیش از این پیش نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، از بامداد امروز که ایران تهدید انتقام خود به خاطر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را با یک سیلی به آمریکا عملی کرد بازارهای مالی شروع به واکنش منفی کردند.

قیمت نفت تا حدود ۵ درصد افزایش قیمت را در ساعات اولیه تجربه کرد و بورس‌های آمریکا به خصوص شاخص نزدک افت نزدیک به ۲ درصدی را داشتند.

اما کار به اینجا ختم نشد، در ساعات نخست پس از حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق قیمت طلا نزدیک به ۳۷ دلار بالا رفت اما در زمان نگارش این متن در حال حاضر با حدود ۴۰ دلار سقوط به ۱۵۷۱ دلار در هر اونس رسیده است.

قیمت نفت برنت نیز که در ابتدا از ۷۰ دلار عبور کرد اما حالا به طور کامل تب و تاب بامدادی خود را از دست داده و حتی منفی شده و به زیر ۶۸ دلار رسیده است.

بورس آمریکا هم افت ارزش خود را جبران کرده و پس از ۱٫۸ درصد منفی شدن حالا نه تنها از محدوده منفی خارج شده است بلکه رشد نیز شده است.

همه این شواهد حاکی از آن است که بازار به هر دلیلی واقعی یا غیر واقعی ادعای رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه خسارت شدیدی به آمریکا وارد نشده است را پذیرفته و روی فروکش کردن تنش در خاورمیانه حساب کرده است

منبع فارس

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *