مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران – ایرنا – انتشار گزارش اولیه سانحه هواپیمایی اوکراین، درخواست سازمان ملل برای صلح درخلیج فارس، شکست فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران، نگرانی سناتور آمریکایی از بازداشت غیرقانونی ایرانیان، استقبال سناتورهای جمهوریخواه ازعقب نشینی ترامپ، به صدا درآمدن آژیر خطر درمنطقه سبز بغداد، تاکید ایران در حمله موشکی مطابق با اصل حق دفاع و محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ ازسوی کنگره آمریکا از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه بود.

داخلی

******

تهران – کانال رهبر معظم انقلاب اسلامی در صفحه های اجتماعی همزمان با سیلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به آمریکا و هدف قرار دادن پایگاه نظامی عین الاسد در عراق اقدام به انتشار پوستری با همین مضمون کرد.

تهران – رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی با اشاره به رویدادهای چند روز اخیر، نوشت: در چند روز اخیر بی رحمی و چهره دهشتناک آمریکا بیش از پیش خود را نشان داد، ولی همزمان ثابت کرد که مقاومت و دلیری ملت ایران، توطئه همه‌جانبه و فشار حداکثری واشنگتن را به شکست کشیده است.

تهران – رییس سازمان هواپیمایی کشوری از انتشار گزارش اولیه سانحه پرواز ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین اینترنشنال خبر داد و گفت: تیم بررسی سانحه کشور اوکراین در حال حاضر عازم ایران هستند.

اردبیل – معاون هماهنگ کننده نیروی ‌زمینی سپاه با اشاره به حمله انتقامی موشکی سحرگاه امروز سپاه به پایگاه آمریکا در عراق تاکید کرد: هرگونه شرارت احتمالی آمریکاییان بطور قطع با پاسخ کوبنده‌تر و پشیمان کننده جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

اصفهان – رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: چنان که وزارت صنعت برخی از اختیارات خود را به استان‌ها تفویض کرد، لازم است این کار از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز انجام شود.

خارجی

******

نیویورک – مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل این سازمان، حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق را مطابق اصل حق دفاع از خود دانست.

باکو –  الهام  علی اف رییس جمهوری آذربایجان عصر چهارشنبه در پیامی به حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران کشته شدن مسافران در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را تسلیت گفت.

نیویورک – رییس جمهوری آمریکا بار دیگر مدعی شد تا زمانی که رئیس جمهوری این کشور است هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح اتمی دست یابد.

مسکو – سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مناقشه‌ای که در منطقه خاورمیانه بر اثر حمله اخیر آمریکا به عراق (به شهادت رساندن سلیمانی و همراهانش) برپا شده در حال تشدید است.

تهران – به دنبال افزایش تنش در خاورمیانه، دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه از طرفین خواست تا هرگونه تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ در خلیج فارس انجام دهند.

تهران – شبکه خبری المیادین از سرخوردگی و نومیدی هواداران رییس جمهوری آمریکا در پی واکنش و اظهارات چهارشنبه شب وی خبر داد.

اسلام آباد – مراسم گرامیداشت شام غریبان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور صدها نفر از بانوان مسلمان پاکستانی چهارشنبه شب در شهر «اسلام آباد» برگزار شد.

لندن –  نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی از رییس جمهوری آمریکا خواست تا بدون فوت وقت تنش‌ها با ایران را کاهش دهد تا از بروز درگیری‌های بیشتر جلوگیری شود.

تهران – مقتدی صدر، روحانی شیعه و از رهبران سیاسی پرنفوذ در عراق، از گروه‌های مختلف در عراق خواست که شکیبایی به خرج دهند و به اقدام نظامی متوسل نشوند.

بغداد – وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه از سید موسی علیزاده طباطبایی کاردار ایران درعراق برای حضور دراین وزارتخانه و ملاقات با قائم مقام وزارت خارجه عراق دعوت به عمل آورد.

تهران – سناتور دمکرات و نامزد ریاست جمهوری آمریکا از گزارش‌ها پیرامون بازداشت ایرانی‌تباران در مرز ایالات متحده ابراز نگرانی کرد.

تهران – به دنبال سخنرانی ترامپ و عقب نشینی از مواضع تند خود علیه ایران، تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه مطرح سنا از این تصمیم رییس جمهوری استقبال کرده و آن را قدمی در کاهش تنش در خاورمیانه خواندند.

تهران – “سالود کارباجال” نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا با انتقاد از تصمیم ترامپ برای ترور قاسم سلیمانی گفت: این اقدام تاثیر منفی بر امنیت نیروهای آمریکا در منطقه خواهد داشت.

تهران – وزارت خارجه سوئیس در بیانیه‌ای ضمن تایید تبادل پیام‌های متعدد میان ایران و آمریکا، برای همکاری با ابتکارهای بین‌المللی برای کاهش تنش میان دو طرف اعلام آمادگی کرد.

تهران – رسانه های خبری بامداد پنجشنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه الخضرا (منطقه سبز) در مرکز بغداد پایتخت عراق خبر دادند.

تهران – مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه برای قطعنامه‌ای در راستای محدود کردن اختیارات جنگی دولت ترامپ علیه ایران رای‌گیری می‌کند؛ همزمان قطعنامه‌ای در سنا ارایه شده که به دولت ترامپ هشدار می‌دهد که مجوز جنگ با ایران را ندارد.

تهران – نخست ‌وزیر کانادا گفت که وزیر امور خارجه این کشور به زودی با ایران برای درخواست مشارکت در تحقیقات پیرامون علت حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تماس خواهد گرفت.

تهران – پدافند هوایی ارتش سوریه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ترویست‌ها را در استان حماه سرنگون کرد.

تهران – رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اذعان کرد که ۱۱ فروند از موشک‌ها شلیک شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد اصابت کرده است.

نیویورک – نماینده ایران درسازمان ملل متحد، ترور سردارسلیمانی را فصل جدید خصومت دولت آمریکا با مردم ایران دانست و گفت: دولت آمریکا اهل گفت‎وگو نیست و با ادعاهای رئیس جمهوری آمریکا فریب نمی‌خورند.

منبع ایرنا

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *