برگزاری برنامه‌های فرهنگی و رفاهی ویژه خانواده‌های کارگری در سراسر کشور

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و رفاهی ویژه خانواده‌های کارگری در سراسر کشور

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و رفاهی ویژه خانواده‌های کارگری در سراسر کشور

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از  ایلنا، نشست خبری تشریح بـرنـامـه هـای وزارت تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی در ایام الله دهه فجر، امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه، با حضور ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیـس کـارگروه کارگری و کارآفرینی در محل شــورای هـمـاهنــگی تـبـلیغـات اســلامــی برگزار شد.کارآفرینی

صادقی فر گفت: ۱۴ میلیون کارگر رسمی در کشور داریم و همچنین در ازای هر ۲ یا ۳ کارگر رسمی ۱ کارگر نیز به صورت غیررسمی در کشور مشغول فعالیت هستند که در کنار خدمات رفاهی و امنیت شغلی و سلامت جسمی کارگران، در ایام دهه مبارک فجر برنامه های متنوعی برای این قشر و خانواده های آنها که بخش گسترده ای از جامعه را تشکیل می دهند تدارک دیده شده است.

برگزاری برنامه های دهه فجر کارگروه کارگری و کارآفرینی با محوریت نشاط آفرینی و رونق تولید

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار در این نشست اظهار کرد: امسال به نام رونق تولید مزین شده و این نام گذاری اقدامی هوشمندانه بوده است. این نام اهداف اجتماعی بلندی را مدنظر دارد. وقتی صحبت از رونق تولید می شود، مقصود مسئولیت عام، هماهنگی، عزم ملی و مشارکت همگانی آحاد است.

گاهی شاهد هستیم که افراد هنگام خرید محصول ایرانی، تصور می کنند آن محصول خارجی است؛ این نوع نگاه باید تغییر کند. عبور از این مسئله و رونق تولید داخلی، نیاز به پیش شرط هایی از جمله مقاوم سازی مباحث اجتماعی و داشتن نگاه بلندمدت دارد.

وی ادامه داد: وزیر کار دستور راه اندازی شورای سیاست گذاری گام دوم را دادند و ذیل دبیرخانه این شورا هفت کارگروه در وزارتخانه فعال و ۱۵۰ برنامه عملیاتی آماده شده است. برای رسیدن به این مهم سه مسیر تبیین، تدوین برنامه و جوان گرایی و نخبه گرایی دنبال می شود.

عدالت محوری و استقلال محوری در اجرای برنامه ها مدنظر است.

صادقی فر با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی دهه فجر امسال را متفاوت کرده است، افزود: امسال در دهه فجر شاهد جوشش و انسجام ملی و اجتماعی بالاتر اقشار مختلف مردم خواهیم بود که با شهادت این سردار بی نظیر به وجود آمد و همه اقشار از جمله جامعه کارگری امسال حضور پرشورتری در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه های ستادی فعالیت هایی برنامه ریزی شده است، گفت: طبق تفاهم نامه ای که در ابتدای سال جاری با وزارت مسکن داشتیم، قرار است ۲۰۰ هزار مسکن کارگری ساخته شود. کارگروه های مربوطه در این زمینه هم تشکیل شدند. ۱۴۰ هزار نفر از متقاضیان در مرحله عقد قرارداد است که ۳۰ درصد آن ها از جامعه کارگری هستند. مراسم افتتاح بنیاد ملی صنایع فرهنگی خلاق را نیز دنبال کردیم. در طول سال جاری همچنین کارفرمایانی که تولیدات چشم گیری داشتند مورد تقدیر وزارتخانه قرار گرفتند. تفاهم نامه ای نیز در زمینه مقابله با فقر و مدیریت تعارض منافع روز گذشته با حضور وزیر کار و رئیس جهاددانشگاهی منعقد شد.

صادقی فر بیان کرد: در بحث امور تعاون هم اتفاقات خوبی در زمینه شفافیت رقم خورد و ایجاد سامانه هوشمند در حوزه تعاونی ها را شاهد بودیم. در اشتغال روستایی افزایش ۱۳ برابری پرداخت تسهیلات بانکی را به مناطق استان های مرزی کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ میلیون جامعه کارگری در کشور داریم که به ازای دو کارگر رسمی، یک کارگر غیررسمی وجود دارد، افزود: بانشاط بودن کارگران مهمترین مأموریت ما در حوزه های رفاهی و فرهنگی است. تفاهم نامه ای با پلیس مواد مخدر در زمینه ایجاد دو هزار مجموعه پیشگیری از اعتیاد راه اندازی شد. همچنین بنگاه های کار که ۵۰ نفر به بالا جمعیت دارند، خانه بهداشتی در جوار آن ها ایجاد شده است و نیز پک های آموزشی فرهنگی اجتماعی و ورزشی در اختیار این کارگاه ها قرار می گیرد.

همچنین از ابتدای سال، ۶۰ رویداد ملی را در سطح کشور با کمک فدراسیون ورزش استان ها برگزار کردیم.

امروز هم به مناسبت ایام دهه فجر یکی از بزرگترین رویداد های ورزشی بانوان جامعه کارگری را شاهد خواهیم بود که به مدت سه روز در چند رشته ورزشی رقابت خواهند کرد.

مسئول کارگروه کارگری و کارآفرینی دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه به برنامه های ورزشی و جشن های ویژه دهه فجر کارگران اشاره کرد و افزود: امسال جامعه کارگری در کنار دیگر اقشار جامعه حضور چشمگیر و پررنگی در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داشت.

محمد رسولی

فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی صنایع / نویسنده، تحلیلگر و فعال علمی،اجتماعی و سیاسی / برنامه ریز و مشاور صنعتی و زنجیره تامین

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *