برق ۵۰ هزار خانوار گیلانی وصل شد/اسکان موقت و نجات بخش عظیمی از درراه‌ماندگان محور سراوان به رشت

برق ۵۰ هزار خانوار گیلانی وصل شد/اسکان موقت و نجات بخش عظیمی از درراه‌ماندگان محور سراوان به رشت

برق ۵۰ هزار خانوار گیلانی وصل شد/اسکان موقت و نجات بخش عظیمی از درراه‌ماندگان محور سراوان به رشت

رئیس ستاد مدیریت بحران استان گیلان با تأکید بر وصل شدن برق در بسیاری از مناطق استان گیلان در چند ساعت آینده گفت: با بارش سنگین برف برق ۲۵۴ هزار خانوار در استان قطع شده که با تلاش‌های اداره برق تاکنون برق ۵۰ هزار خانوار وصل و بسیار امیدوارم تا پایان امشب این آمار افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امشب در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه برف در مناطق شرقی استان شدید بوده است، اظهار کرد: بارش برف از روز گذشته در مناطق غربی استان آغاز و از دیشب شدت آن در مناطق شرقی افزایش یافت که در مرکز استان و شهرستان‌هایی مانند لاهیجان بارش برف به یک متر رسید که این امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات ایجادشده در استان پس از بارش شدید برف گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در آمادگی کامل بوده‌اند اما علیرغم تمهیدات اندیشه شده قطعی برق و انسداد بعضی از جاده‌های اصلی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که در حال رفع شدن آن هستیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان گیلان با اشاره به تأثیر بارش شدید برف در استان بر روی سیستم برق‌رسانی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۳۳ درصد بافت برقی در استان گیلان فرسوده است لذا قطعاً با بارش سنگین برف کابل‌ها پاره شده و برق بعضی از شهرستان‌ها و مناطق استان قطع می‌شود لذا برای جلوگیری از افزایش این قطعی‌ها اکیپ‌های مدنظر در استان در حال آماده‌باش بوده و هم‌اکنون در حال انجام کار هستند.

زارع با تأکید بر وصل شدن برق در بسیاری از مناطق استان گیلان در چند ساعت آینده افزود: با بارش سنگین برف برق ۲۵۴ هزار خانوار در استان قطع شده که با تلاش‌های اداره برق تاکنون برق ۵۰ هزار خانوار وصل و بسیار امیدوارم تا پایان امشب این آمار افزایش پیدا کند.

وی وضعیت لجستیک گیری شهرداری رشت برای و واقع بحران این‌چنینی را نامناسب دانست و گفت: بنده در سه چهار ماه گذشته بارها به شهردار رشت گفتم که اگر نیاز به افزایش و ترمیم دستگاهی برای مقابله با برف در مواقع بحرانی است به ما اعلام کند اما علی‌رغم اینکه دستگاه‌های رسیدگی به ارگان شهرداری اضافه شد جوابگوی این حجم از بحران نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه بخش اعظمی از مسافران محور رودبار به رشت اسکان داده‌شده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات اندیشیده شده بخش اعظمی از مسافران و خودروهای در راه مانده در این مسیر آزادشده و به راه خود ادامه دادند، بخشی دیگر تا ساعت دو بامداد رهاسازی شده و مابقی ماشین‌ها که بیش از ۵۰۰ نفر بودند که امکان تردد آن‌ها وجود نداشت اسکان موقت داده شدند

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *