تهران| مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در حمایت از مشاغل آسیب‌دیده اسلامشهری پیگیری می‌شود

تهران| مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در حمایت از مشاغل آسیب‌دیده اسلامشهری پیگیری می‌شود

تهران| مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در حمایت از مشاغل آسیب‌دیده اسلامشهری پیگیری می‌شود

 فرماندار اسلامشهر گفت: آنچه ستاد ملی و ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در راستای ارائه تسهیلات به کسبه و تولیدکنندگان مصوب کرده را پیگیری و اجرایی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، از اسلامشهر مسعود مرسل‌پور ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه شروع ویروس کرونا تأثیرات بسیار مخربی بر اقتصاد کلان کشورها وارد کرده است اظهار داشت: خوشبختانه در کشور ما تاکنون مشکل خاصی در زمینه اقتصاد معیشتی نبوده و به لحاظ پیش‌بینی‌هایی که در زمینه مایحتاج عمومی در سطح کلان شکل گرفته، نگرانی در زمینه تأمین اقلام و مایحتاج ضروری مردم وجود ندارد.

وی بیان کرد: به دلیل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تعطیلی مراکز تولیدی و اماکن عمومی تا ۲۰ فروردین‌ماه تاکنون با کمبود اقلام ضروری روبه رو نبودیم، لیکن از این پس که برخی مراکز بازگشایی و فعالیت خود را آغاز می‌کنند، باید برنامه‌ریزی کنیم تا در زمینه مایحتاج عمومی مردم مشکلی ایجاد نشود.

فرماندار اسلامشهر همچنین افزود: مردم باید با رعایت الزامات قانونی که ستاد ملی مبارزه با کرونا و حوزه بهداشت و درمان اعلام می‌کند مراقب سلامتی خود بوده و آن را به مخاطره نیندازند.

 مرسل‌پور با تأکید بر اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: گرچه همه مشکلات کسبه قابل حل نیست و این بیماری اقتصاد تمامی کشورها را تحت شعاع قرار داده است اما نگرانی در این زمینه برای کسبه و بازاریان وجود ندارد.

 وی سپس با بیان اینکه روزهای پایانی سال ۹۷ به رقم تأمین میوه شب عید توسط ستاد تنظیم بازار با کاهش میوه روبه رو بودیم گفت: در سال جاری از ۲۵۰ تن میوه پیش‌بینی شده برای شب عید، به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه و کاهش دید و بازدید نوروزی ۱۰۰ تن فروش نرفته باقی مانده است.

فرماندار اسلامشهر ادامه داد: ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، تعزیرات و بخشداران به طور مستمر بازار را رصد کنند تا در زمینه مایحتاج عمومی مردم کمبودی نباشد و مرتباً وضعیت انبارهای رسمی و موجودی کالاهای شهرستان را به دبیرخانه ستاد تنظیم بازار گزارش دهند.

مرسل‌پور همچنین با تأکید بر ضرورت حداکثری رعایت مسائل بهداشتی افزود: کارگروهی برای بازدید از کشتارگاه‌های سطح شهرستان تشکیل شده که وضعیت بهداشتی و مسائل مختلف کشتارگاه‌های دام و طیور را کنترل و رصد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تبعات منفی کرونا و برخی مشکلات در حوزه‌های مختلف در تمامی کشورها بعد از کنترل و مدیریت کرونا تازه شروع می‌شود و مدیریت، تدبیر، تصمیم صحیح و پای کار بودن تمام دستگاه‌ها و همراهی مردم می‌تواند ما را از این مشکلات رهایی بخشد.

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *