حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از شرایط کرونا/ پیگیری حفظ اشتغال موجود

حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از شرایط کرونا/ پیگیری حفظ اشتغال موجود

حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از شرایط کرونا/ پیگیری حفظ اشتغال موجود

استاندار تهران با اشاره به ضرورت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از شرایط کرونا، بر لزوم حفظ اشتغال موجود تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به طرح فاصله‌گذاری هوشمند اظهار داشت: یکی از اثربخش‌ترین و موثرترین اقدامات جهت حذف چرخه بیولوژیکی ویروس کرونا، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی است که در تهران تا ۳۰ فروردین تداوم دارد و در استان‌های دیگر به عنوان فاصله‌گذاری هوشمند در حال اجراست.

وی ادامه داد: در سطح دنیا جهت مهار و کنترل این بیماری دو تجربه وجود دارد که یکی انجام تست‌های فراوان است که کره جنوبی و آلمان در این زمینه پیشتاز هستند و دیگری راهبرد در خانه ماندن و حذف چرخه انتقال ویروس. که راه‌حل دوم در کشور ما پیاده شده که تاکید و نظارت سبب اثربخشی موثر این راهبرد شده است.
 
استاندار تهران سپس بیان کرد: تهران ویژگی‌های خاصی دارد از یک‌سو هنوز برخی از مسافرین به‌طور کامل بازنگشته‌اند. از سوی دیگر با توجه به جمعیت و تراکم جمعیتی زیاد نسبت به سایر استان‌ها، تهران شرایط خاصی دارد که با توجه به این مسائل، اقدامات توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسئولان پیگیری می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، محسنی بندپی با اشاره به فعالیت مراکز جامع خدمات سلامت، گفت: ۶۹ مرکز جامع خدمات سلامت ۱۶ و ۲۴ ساعته داریم، البته نگرانی در مورد برگشت مسافرین وجود دارد که چند روز آینده شرایط را مشخص می‌کند.
 
وی همچنین عنوان کرد: از لحاظ خدمات درمانی در استان تهران ۱۴۶ مرکز درمانی نسبت به پذیرش و درمان بیماران کرونایی اقدام می‌کنند که عمده فعالیت در ۲۹ بیمارستان دولتی می‌باشد و محدودیتی در پذیرش بیماران کرونایی نداریم.
 
استاندار تهران در پایان در مورد حمایت از کسب‌وکارها نیز تاکید کرد: اکنون دو اقدام مهم دنبال می‌شود که یکی رصد وضعیت بیمه بیکاری است که تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در استان تهران برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند و دیگری حمایت و مساعدت حداکثری از بنگاه‌هایی است که آسیب دیده‌اند، تا به حفظ اشتغال موجود کمک شود.

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *