معاون وزیر کشور: طرح فعالیت واحدهای تولیدی نیمه تمام تدوین شده است

معاون وزیر کشور: طرح فعالیت واحدهای تولیدی نیمه تمام تدوین شده است

معاون وزیر کشور: طرح فعالیت واحدهای تولیدی نیمه تمام تدوین شده است

 معاونان امور اقتصادی و عمرانی وزیر کشور در همایش سراسری استانداران از تدوین طرح فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه تمام و اجرای طرح مسکن استیجاری در سطح کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «بابک دین پرست» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور روز چهارشنبه در کمیسیون تخصصی اقتصادی همایش استانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، گفت: محور حرکت و برنامه ریزی اقتصادی استانداری ها در سال جاری، دستورالعمل ۳۰ گانه اقتصادی وزیر کشور است که در چارچوب سیاست های دولت و اولویت های کشور ابلاغ شده است.
وی افزود: حل چالش های اقتصادی و اتخاذ راه حل های کارآمد برای برون رفت از این چالش ها باید مبنای کار همه استانداران باشد.
معاون اقتصادی وزیر کشور در همین راستا از تهیه طرح فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه تمام در کشور خبر داد که در دستورالعمل وزیر کشور به استانداران در سال جهش تولید مورد تاکید قرار گرفته است.
دین پرست گفت: در این همایش دو روزه در نظر داریم با احصای مشکلات و چالش های اقتصادی استان های سراسر کشور، برای حل آنها برنامه ریزی کنیم و در این زمینه، پیگیری های لازم را از طریق ریاست محترم جمهوری و همچنین نهادها و دستگاههای ذیربط انجام خواهیم داد.
«مهدی جمالی نژاد» معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز با تاکید بر اینکه مسکن جزء پایه ای ترین نیاز هر فرد در جامعه انسانی است، گفت: با مشارکت شهرداری ها و دهیاری ها به دنبال اجرای طرح مسکن استیجاری در کل کشور هستیم.
وی با تشریح ابعاد این طرح افزود: قرار است طرح مسکن استیجاری ابتدا به صورت آزمایشی در شهر تهران اجرا شود و سپس، آن را در سایر شهرهای کشور اجرا کنیم.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه مسکن یکی از محورهای مهم اقتصاد در کشور است، تصریح کرد: طبق آمارهای دقیق ۲۶ شغل به صورت مستقیم و ۲۰۰ شغل به شکل غیرمستقیم با اقتصاد مسکن ارتباط جدی دارند. به همین دلیل، اگر بتوانیم حوزه مسکن را به درستی ساماندهی کنیم، یک جهش جدی را در اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود.
«عیسی منصوری» معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه این نشست از اولویت های این وزارتخانه در سال پیش رو سخن گفت و اعلام کرد که بسته اشتغال سال ۹۹ با تاکید بر دوره پسا کرونا و شرایط تحریم طرح ریزی شده است.

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت به دنبال اعطای کمک و تسهیلات به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده در جریان بحران کرونا است.
معاون وزیر کار با بیان اینکه اولویت بسته های حمایتی دولت با شرکت ها و واحدهایی است که بتوانند نیروی کار خود را حفظ کنند، افزود: در نظر داریم ضمن ارتباط مؤثر با کارفرمایان، تسهیلات بانکی خوبی برای این بخش اختصاص دهیم.
منصوری با مرور آمارهای مربوط به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: سیاست وزارت کار این است که با استفاده از ظرفیت های موجود به بنگاهها کمک کند و تا حد امکان به تداوم فعالیت این بنگاهها یاری رساند.
وی در همین راستا آمادگی وزارت کار را برای همکاری با بخش اقتصادی وزارت کشور در جهت به اشتراک گذاشتن سیاست های اشتغال و کار آفرینی به منظور اتخاذ بهترین راهبرد اشتغال زایی و کار آفرینی در سطح کشور اعلام کرد.

حفظ امنیت

«حسین کلانتری» استاندار کهگیلویه و بویر احمد و دبیر کمیسیون تخصصی امنیتی همایش استانداران سراسر کشور  نیز در ادامه همایش گفت: در این جلسه، استانداران، حفظ امنیت را مهم ترین نیاز عمومی کشور دانستند و از مردم ایران که همواره در بزنگاه های حساس یاریگر دولت و نظام بوده اند، ستایش کردند.
وی افزود: در نشست امروز که با حضور استانداران و دبیر شورای امنیت کشور برگزار شد، راهکارهای جدید برای تحکیم مبانی امنیت داخلی مورد تبادل نظر قرار گرفت.
کلانتری با تاکید بر اینکه امنیت ایران از جنس مردم پایه است، تصریح کرد: استانداران در این نشست هم‌عقیده بودند که نقش مردم در تامین و حفظ ثبات داخلی، به جد تاثیرگذار است و به همین دلیل، بنای سیاستگذاری امنیتی در کشور با محوریت مردم است.
دبیر کمیسیون تخصصی امنیتی همایش استانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه قرار است در نشست فردا، اهم تصمیمات گرفته شده در این کمیسیون در همایش استانداران ارائه شود، افزود: باید در سیاستگذاری ها و جهت‌گیری هایمان همواره رضایت و همراهی مردم را در اولویت قرار دهیم.
وی در ادامه سخنانش به اپیدمی کرونا در کشور اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی مردم توانستیم مدیریت خوبی در کنترل بیماری کرونا داشته باشیم .
استاندار کهگیلویه و بویر احمد یادآورشد: باید تا پایان کامل این بیماری، پروتکل های بهداشتی و درمانی را رعایت کنیم و با پرهیز از ساده انگاری و عادی جلوه دادن اوضاع، باعث اوج گیری دوباره این بیماری در جامعه نشویم. 

ارتباط دوسویه با نمایندگان

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد و دبیر کمیسیون تخصصی سیاسی همایش استانداران نیز پس از برگزاری نشست این کمیسیون به خبرنگاران گفت: یکی از موضوعات مهمی که در جلسه امروز مطرح شد، موضوع ارتباط دوسویه و تعاملی با نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی بود؛ به گونه ای که بتوانیم از همان ابتدای فعالیت مجلس، ارتباط و تعامل بسیار خوبی با مجموعه نمایندگان در راستای منافع مردم و بهبود شرایط کشور برقرار کنیم.
وی افزود: کمیسیون سیاسی اجلاس استانداران همچنین با توجه به موقعیت زمانی که در آن واقع شده ایم، برخی از موضوعات مهم جامعه را مورد بحث و بررسی قرار داد و ثبات سیاسی و انسجام اجتماعی در سطح کشور و تقویت سرمایه اجتماعی یکی از موضوعات اصلی بحث ما بود.
طالبی، موضوع برگزاری انتخابات مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ و مباحثی پیرامون مشارکت مردم در آنها را از دیگر موضوعات مطرح در کمیسیون تخصصی سیاسی همایش استانداران بیان کرد.
وی گفت: در این نشست، موضوعات سیاسی و اجتماعی دوره پساکرونا و مباحث مربوط به تقسیمات کشوری نیز مورد بررسی قرار گرفت.
همایش دو روزه استانداران سراسر کشور عصر امروز با فعالیت چهار کمیسیون تخصصی اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی در وزارت کشور در تهران آغاز شد و پیش از ظهر فردا (پنجشنبه) با سخنرانی «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور پایان خواهد یافت/ایرنا

به کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت بپیوندید

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *