علت برگزار نشدن جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

علت برگزار نشدن جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

علت برگزار نشدن جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: ما با مجلس برای معرفی دو نماینده جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مکاتبه داشته‌ایم ولی تاکنون جوابی دریافت نکرده‌ و منتظر مجلس هستیم.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، حمید ملانوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزار نشدن جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به دلیل کامل نبودن اعضای این کمیسیون، اظهار کرد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ۷ عضو دارد که پنج عضو دارای حق رای هستند. رئیس کمیسیون یعنی معاون سیاسی وزیر کشور، نماینده دادستان کل، نماینده رئیس قوه قضاییه و دو نماینده مجلس شورای اسلامی حق رای داشته و دو نماینده از احزاب ملی و استانی هم حق رای ندارند.

وی ادامه داد: جلسات کمیسیون با حضور حداقل چهار نفر از اعضای دارای حق رای رسمیت می‌یابد که در حال حاضر مجلس شورای اسلامی دو نماینده خود را به کمیسیون معرفی نکرده است و به دلیل نداشتن حد نصاب، جلسات کمیسیون برگزار نمی‌شود. ما با مجلس برای معرفی نمایندگان مکاتبه داشته‌ایم و امیدواریم پس از نهایی شدن کمیسیون‌های مجلس، دو نماینده به کمیسیون ماده ۱۰ معرفی شود. تاکنون جوابی دریافت نکرده‌ایم و منتظر مجلس هستیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین گفت: درخواست تاسیس حزب جدیدی به کمیسیون ماده ۱۰ نرسیده است و احزابی که پیش از این درخواست تاسیس داشته‌اند، در مرحله برگزاری مجمع عمومی خود هستند.

محمد رسولی

فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی صنایع / نویسنده، تحلیلگر و فعال علمی،اجتماعی و سیاسی / برنامه ریز و مشاور صنعتی و زنجیره تامین

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *