تسهیلات برای مالیات سال ۹۸ مشاغل خُرد

تسهیلات برای مالیات سال ۹۸ مشاغل خُرد

تسهیلات برای مالیات سال ۹۸ مشاغل خُرد

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، معاون سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به محدودیت‌های بیماری کرونا و با هدف حمایت از مشاغل خرد این دستورالعمل صادر شده و مشاغلی که مالیات عملکرد آن‌ها در سال ۹۷ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده برای سال ۹۸ بدون افزایش نرخ اعمال خواهد شد.

محمد مسیح افزود: برای مشاغلی که مالیات عملکرد سال ۹۷ آن‌ها دو میلیون و پانصد تا پنج میلیون تومان بوده رشد ۴ درصد، بین ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان، ۸ درصد و ۱۰ میلیون تومان به بالا ۱۲ درصد افزایش در نظر گرفته شده است. امسال این امکان نیز در نظر گرفته شده که صاحبان مشاغل بتوانند با ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

وی گفت: مشاغلی که در سال ۹۷ فروش و درآمد آن‌ها حداکثر ۹۹۰ میلیون تومان است می‌تواند از ظرفیت این تبصره استفاده کنند که شامل صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم قانون مالیات‌های مستقیم و عمدتاً شامل سوپرمارکت‌ها خواربارها، نانوایی‌ها، املاک و مواردی از این دست هستند. صاحبان این مشاغل می‌توانند در پنج قسمت مساوی این مالیات مقطوع را پرداخت کنند.

محمد رسولی

فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی صنایع / نویسنده، تحلیلگر و فعال علمی،اجتماعی و سیاسی / برنامه ریز و مشاور صنعتی و زنجیره تامین

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *