گوشی هوشمند؛ مقصر اصلی عملکرد ضعیف دانشجویان در امتحانات

گوشی هوشمند؛ مقصر اصلی عملکرد ضعیف دانشجویان در امتحانات

نتایج یک مطالعه در «دانشگاه راتگرز» آمریکا نشان می دهد، سهولت یافتن اطلاعات در اینترنت به تمرکز و حافظه دانشجویان/دانش اموزان آسیب می‌زند و سبب می‌شود تا آنها نمرات پایینی در امتحانها کسب کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، یافته‌های این مطالعه که در مجله “Educational Psychology” منتشر شد، نشان داد که گوشی‌های هوشمند مقصر این امر هستند. طی این مطالعه محقان دو هزار و ۴۳۳ نفر را طی ۱۱ دوره مختلف مورد بررسی قرار دادند. آنها با بررسی دانشجویانی که تکالیف زیادی داشتند، اما در امتحان نمرات پایین‌تری کسب کرده بودند دریافتند که به احتمال زیاد این افراد به جای اینکه خودشان تکالیف را حل کنند و به سوالات با دانش خود پاسخ دهند، پاسخ تکالیف را از طریق اینترنت یا منبع دیگری دریافت می‌کردند.

«آرنولد گلس» (Arnold Glass) نویسنده اصلی این مطالعه و استاد روانشناسی دانشگاه راتگرز گفت: «هنگامی که دانش آموز با مراجعه به اینترنت تکالیف خود را انجام دهد، معمولاً جواب صحیح را می یابند و نمره بالایی در بخش تکالیف کسب می‌کنند، اما آنها خیلی سریع سوال و جواب را فراموش می‌کنند و بنابراین نمی‌توانند در امتحانات به آن سوالات پاسخ دهند».

این تحقیقات همچنین نشان داد که در حالی که در سال ۲۰۰۸، ۱۴ درصد دانش آموزان در امتحانات نسبت به تکالیف خانه نمرات کمتری کسب کرده بودند، این تعداد در سال ۲۰۱۷ به ۵۵ درصد افزایش یافته بود زیرا استفاده از تلفن‌های هوشمند برای انجام تکالیف افزایش یافته است.

گلس گفت: «وقتی دانش آموزان سوال تکالیفشان را بخوانند و درباره آنها فکر کنند و بدون اینترنت به آن سوالات پاسخ دهند این مشکل در امتحانات رخ نخواهد داد.»

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *