رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکا از نگاه وبسایت نیچ

رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکا از نگاه وبسایت نیچ

وبسایت «نیچ» (Niche) رتبه بندی ۲۰۲۱ دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از ایسنا و به نقل از مس‌لایو، «نیچ» یک شرکت آمریکایی واقع در پنسیلوانیا است که رتبه بندی و بررسی‌های دانشگاهی انجام می‌دهد.

حال نیچ در وبسایت خود رتبه‌بندی ۲۰۲۱ دانشگاه‌های آمریکا را منتشر کرده که «موسسه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه «هاروارد» رتبه‌های اول و دوم آمریکا را کسب کردند.

رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌ها توسط وب‌سایت نیچ، یک دیدگاه واقعی از تجربه دانشجویان از دانشکده خود را فراهم می‌کند.

این پلتفرم، اطلاعات وزارت آموزش آمریکا را با اطلاعات ورودی کاربران ترکیب می‌کند. اطلاعات کاربران شامل بررسی دانشجویان فعلی، فارغ‌التحصیلان و والدین از دانشگاه است.

این بررسی یک تجزیه و تحلیل از ۱۲ معیار است که شامل دانشکده‌، زندگی خوابگاهی، اساتید و ارزش سرمایه گذاری‌های مالی می‌شود.

دانشگاه «ام‌آی‌تی» بیشترین نمرات را به خاطر ویژگی‌های اعضای دانشگاهی، گوناگونی، زندگی دانشجویی، مکان و معیارهای دیگر خود دریافت کرده و تنها برای برنامه‌های ورزشی، ایمنی و غذای دانشگاه، نمرات پایین دریافت کرد. میزان پذیرش این دانشگاه ۷ درصد است.

دانشگاه هاروارد نیز برای ویژگی‌های اعضای دانشگاهی،گوناگونی، زندگی دانشجویی، مکان و معیارهای دیگر خود مورد توجه قرار گرفت و فقط برای برنامه‌های ورزشی و غذای دانشگاه نمرات کمتر دریافت کرد. میزان پذیرش این دانشگاه نیز پنج درصد است.

پس از این دو، دانشگاه‌های استنفورد، ییل و دوک به ترتیب در جایگاه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.

این رتبه بندی شامل چهار هزار و ۱۵۰ کالج در سطح آمریکا است.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *