مستندهای ساخته شده از زندگی مارادونا

مستندهای ساخته شده از زندگی مارادونا

مستندهای ساخته شده از زندگی مارادونا

در جهان پس از مارادونا و روزهایی کرونا کشور را نیمه تعطیل کرده است، بد نیست فیلم‌های مستندی که در مورد مارادونا ساخته شده است را ببینید.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، مارادونا اسطوره همیشگی خواهد بود. اسطوره‌ای که برخلاف تمامی سلبریتی‌ها و افراد مشهور، زندگی‌اش سراسر پیروزی نبود. اسطوره‌ای که شاید برای همین که یک انسان واقعی بود و برخاسته از طبقه‌ و مردمی بود که فراموش‌شدگان همیشگی هستند جاودانه ماند.

مارادونا نه تنها در تمام زندگی‌اش جادو کرد که حتی روز مرگ او نیز با شخصیت مورد علاقه‌اش فیدل کاسترو رهبر پیشین کوبا یکی شد و او نشان داد که نه تنها در زندگی عادی نبود بلکه حواشی پس از مرگش از فرزند تازه پیدا شده تا احتمال خطای پزشکی در مرگ او، نشان می‌دهد دست از سر دنیا به همین راحتی برنخواهد داشت. درروزهای پس از مارادونا و روزهایی که کشور برای کرونا نیمه تعطیل شده بد نیست فیلم‌های مستندی که در مورد مارادونا ساخته شده است را ببینید.

 

دست خدا به روایت امیر کوستوریتسا

جهان اکنون باید بدون مارادونا ادامه دهد که بی‌شک جهان بی‌روح‌تری خواهد بود اما امیر کوستوریتسا فیلم مستندی درباره مارادونا به نام «مارادونا به روایت کوستوریتسا» در سال ۲۰۰۸ ساخت که مارادونا را آن گونه که بود به تصویر کشید. فیلم مستندی است که امیر کاستاریکا درباره دیه‌گو مارادونا، فوتبالیست آرژانتینی ساخته به سه وجه مختلف از شخصیت مارادونا می‌پردازد: مارادونای فوتبالیست، مارادونای سیاست‌پیشه، مارادونای مصرف‌کننده.

در بخش‌هایی از فیلم مارادونا و کوستوریتسا درباره گلی که مارادونا در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ به انگلیس زد و بعدا به «دست خدا» مشهور شد اشاره می‌کنند. اظهارات مارادونا باعث شد برخی این فیلم را ضد انگلستان بدانند و حتی پیش‌بینی کنند که فیلم در انگلیس به این زودی‌ها اکران نشود.

سکانس پایانی مستند کاستاریکا، مانوچائو خواننده‌ی فرانسوی اسپانیایی ترانه la vida Tombola را برای دیه‌گو مارادونا می‌خواند. سکانسی که عادل فردوسی ‌پور اعتقاد دارد جذاب ترین سکانس این مستند است. جایی که این گونه برای مارادونا می‌خوانند: «گه من مارادونا بودم، درست مثل خودش زندگی می کردم. اگه من مارادونا بودم جلوی دروازه هرگز اشتباه نمی کردم. اگه من مارادونا بودم، درست مثل اون زندگی می کردم، با هزار آتیش بازی و هزار تا رفیق، هرچی هم پیش میومد هزار درصد آماده‌اش بودم.»

 

دیگو به روایت آصف کاپادیا

فیلم مستند «دیگو مارادونا» مستند بریتانیایی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی آصف کاپادیا درباره مارادونا است که صحنه‌های آرشیوی دیده نشده از او را نمایش می‌دهد. است. آصف کاپادیا که قبلا به خاطر ساخت مستندی درباره ایمی واینهاوس، خواننده بریتانیایی، برنده اسکار شده بود در سال‌های اخیر بر زندگی مارادونا تمرکز کرد.

تا پیش از این، فیلم مستند امیر کوستوریتسا در مورد این افسانه زنده، مشهورترین فیلمی بود که همه را با زوایای تاریک زندگی او آشنا کرد. اما سال ۲۰۱۹ آصف کاپادیا با ساخت مستندی جدید، زوایای پنهان زندگی دیگو را نشان داد.

مهم‌ترین ویژگی مستند کاپادیای بریتانیایی، دسترسی به تصاویر و فیلم هایی است که شاید برای نخستین بار مشتاقان مارادونا آنها را ببینند. مستند آصف را باید از جهاتی ویژه و متمایز دانست چون برای اولین بار به صورت صریح از رابطه مافیای قوی شهر ناپل با مارادونا پرده برداشت و در این فیلم حتی تماس های شنود شده تلفن خانه‌اش در ناپل که توسط پلیس ایتالیا ضبط شده بود پخش شد.

منبع: ایرنا زندگی

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *