پای کرونای انگلیسی به البرز هم باز شد

پای کرونای انگلیسی به البرز هم باز شد

پای کرونای انگلیسی به البرز هم باز شد

در روزهای گذشته یک بیمار کرونایی در بیمارستان هشتگرد بستری شد و پس از چند روز جان باخت، آزمایشات نشان می دهد وی مبتلا به نوع جهش یافته انگلیسی ویروس کرونا بوده است.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، علیرضا سلیمانی سخنگوی ستاد مقابله با کرونای  با تایید اینکه پای ویروس کرونای انگلیسی به استان البرز هم باز شده بیان داشت: در روزهای گذشته یک مرد ۴۸ ساله ساکن آبیک قزوین پس از ابتلا به کرونا و وخامت حالش برای طی فرایند درمان در بیمارستان هشتگرد بستری شد و متاسفانه به دلیل درگیری شدید ریه با ویروس علارغم تلاش های کادر درمان پس از چند روز فوت کرد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه نمونه بیمارانکرونایی مورد آزمایش و بررسی های کارشناسی قرار می‌گیرد نتیج آزمایشات نشان می‌دهدکه این ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی بوده و متاسفانه این ویروس وارد استان شده است.

سلیمانی گفت: تمام اطرافیان این فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی تحت بررسی پزشکی و قرنطینه ای قرار گرفتند و تمام کارکنان بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

وی در توضیح اینکه چرا شناسایی این ویروس جهش یافته با تاخیر صورت گرفته است اظهار داشت: بررسی پزشکی نوع جهش یافته انگلیسیکرونا زمانبر است و برای بررسی ژنتیک ویروس باید عملیات توالی یابی انجام شود یعنی اینکه  تک تک ژن های ویروس باید در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرد و تشخیص این ویروس امکانات و تجهیزات پیچیده ای نیاز دارد و تاخیر بررسی تا اعلام  به دلیل طی همین فرایند علمی بوده است.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *