رسانه ها قوانین انتخابات را برای مردم تبیین کنند

رسانه ها قوانین انتخابات را برای مردم تبیین کنند

رسانه ها قوانین انتخابات را برای مردم تبیین کنند

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه رسانه ها وظیفه آگاهی بخشی دارند، گفت: رسانه ها باید قوانین انتخابات را برای مردم تبیین کنند تا مردم با آگاهی نسبت به قوانین تمکین داشته باشند.

سیدجلال سیدمحمدی عصر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با رسانه ها که با حضور اعضای شورای تامین شهرستان صومعه سرا در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: رسانه ها باید در برنامه محور کردن انتخابات برای مردم نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود: اگر برنامه محوری در راس کار رسانه ها قرار گیرد مردم نیز با هوشیاری به برنامه های ارائه شده از سوی کاندیداها رای می دهند.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه رسانه ها و ادمین های کانال های تبلیغاتی از دامن زدن به انتشار اخبار کذب دوری کنند، گفت: از همه کسانی که در فضای مجازی رسانه را مدیریت می کنند انتظار داریم تا به دور از هرگونه تفرقه افکنی بستری سالم را برای حضور گسترده مردم فراهم کنند.

سیدمحمدی با اشاره به اینکه وظیفه داریم مردم را در مسیر انتظارات قانونی هدایت کنیم، یادآور شد: دراین راستا رسانه ها می توانند وظیفه قانون گذار را برای مردم تشریح کنند تا مردم فقط مسائل مربوط به قوانین جامعه را از نمایندگان بخواهند.

وی اضافه کرد: باید به مردم آگاهی دهیم تا موضوعاتی همچون اجرای پروژه ها و عملیات های عمرانی در سطح شهرها و روستاها را از فرمانداری شهرستان خود دنبال کنند.

فرماندار صومعه سرا همچنین مشارکت حداکثری مردم این شهرستان را در انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب اعتبار شهرستان برشمرد و تاکید کرد: مهمترین اصل در انتخابات نتیجه آن است که مردم  انتخاب می کنند.

ابراهیم انصاری، دادستان صومعه سرا نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه هم اکنون ستاد نظارت بر فضای مجازی در دادگستری شهرستان تشکیل شده است، اظهار کرد: مهمترین هدف ما در این راستا پیشگیری از وقوع جرم است و براساس ماده ۱۰ قانون، فعالیت انتخاباتی زودهنگام ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها در انعکاس اخبار خود از تخریب افراد دوری کنند، یادآور شد: انتخابات امسال از شرایط ویژه ای برخوردار است و رسانه ها در انعکاس نظرات خود با بهره گیری از اخلاق حرفه ای، شرایط را به گونه ای مهیا کنند که بهانه ای دست دشمنان نباشد.

منبع:ایسنا

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *