بازپس گیری ۳ هزار متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده دز

بازپس گیری ۳ هزار متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده دز

بازپس گیری ۳ هزار متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده دز

رییس اداره محیط زیست پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز گفت: ۳ هزار متر مربع از اراضی این منطقه حفاظت شده از زمین خواران بازپس گرفته شد.

، رضا قپانچی‌پور رییس اداره محیط زیست پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز گفت: در پی تخریب و تصرف غیرمجاز بخشی از اراضی ملی منطقه حفاظت شده دز توسط افراد سودجو اقدام قضایی برای خلع ید این زمین‌ها صورت گرفت و ۳ هزار مترمربع زمین دوباره به اراضی ملی ملحق شد.

او با اشاره به جریمه سودجویان بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست بیان کرد: هرگونه تخریب، تصرف و بهره‌برداری از محیط زیست و اراضی ملی ممنوع و خلاف قوانین بوده و با زمین‌خواران به شدت برخورد می‌شود.

نجات یک قلاده شغال گرفتار در کانال آب

قپانچی پور اظهار داشت: در پی گزارش تلفنی اهالی فهیم و حامی محیط زیست شهر میانرود مبنی بر مشاهده یک قلاده شغال گرفتار در کانال آب، ماموران این اداره بلافاصله عازم محل شدند.

رییس اداره پارک ملی دز با بیان اینکه این شغال در تصادف جاده‌ای دچار مصدومیت شده بود، تصریح کرد: ماموران با همکاری دوستداران طبیعت و حیات وحش شهر میانرود اقدام به زنده‌گیری و نجات این گونه کردند و آن را برای بازپروری و انجام اقدامات درمانی به اداره محیط زیست پارک ملی دز منتقل کردند.

او با اشاره به افزایش تحویل و نجات گونه‌های حیات وحش به اداره پارک ملی دز گفت: میزان آگاهی شهروندان از اهمیت گونه‌های حیات وحش و تاثیر آن‌ها بر حفظ چرخه اکوسیستم با اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی در میان جوامع محلی افزایش یافته است.

پارک ملی دز زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری بویژه گوزن زرد ایرانی است.

این پارک در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مهسا جمشیدی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *