معطل ماندن ۷ ساله اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار

شافعی

معطل ماندن ۷ ساله اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار

معطل ماندن ۷ ساله اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از اجرا نشدن ده‌ها قانون مصوب مجلس، گفت: قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار بعد از گذشت ۷ سال هنوز اجرا نشده است.

غلامحسین شافعی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بررسی اجرای حکم ماده ۷ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار گفت: حدود ۶ تا ۷ سال از تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار می‌گذرد، اما هنوز اجرا نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه  خواهش  می‌کنیم که قانون اجرا شود، گفت: عدم اجرای قوانین مصوب فقط مربوط به این قانون نیست و ده‌ها مورد  قانون مصوب در مجلس وجود دارد که هنوز اجرا نشده و امروز ما التماس می‌کنیم که قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اجرا شود.

وی افزود: بنابراین ما می‌خواهیم که با سازمان‌هایی که در رابطه با قوانین مصوب به وظایف خود عمل نکرده‌اند، برخورد شود.

شافعی اظهار داشت: اتاق بازرگانی روی این مساله کار کرده است و کسی که باید آن را دریافت و به اجرا درآورد، غایب است. خواهش من این است که اگر قانون اشکال دارد، آن را تغییر دهند و در صورت نیاز به آن تبصره اضافه کنند، اما  قانون حتی اگر اشکال داشته باشد، باید اجرا شود و عدم اجرای قانون باید عقوبت داشته باشد.

در جلسه امروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دستور جلسه بررسی اجرای حکم ماده ۷ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آیین نامه اجرایی آن مبنی بر «تشکیل کمیته ساماندهی مراجعه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به واحدهای تولیدی» و «راه‌اندازی سامانه مربوطه» بود.

منبع:فارس

الهه ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *