آذری جهرمی: امیدواریم پای منحوس آمریکا از منطقه قطع شود

آذری جهرمی

آذری جهرمی: امیدواریم پای منحوس آمریکا از منطقه قطع شود

آذری جهرمی: امیدواریم پای منحوس آمریکا از منطقه قطع شود

وزیر ارتباطات با اشاره به جنایت اخیر آمریکا و حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد گفت: امیدواریم پای منحوس آمریکا از منطقه قطع شود.

محمّدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه) در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به جنایت اخیر آمریکا و حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد گفت: امیدواریم پای منحوس آمریکا از منطقه قطع شود.

وی ادامه داد: تقریباً تمام کابینه از بامداد امروز از این اقدام خبر داشتند و همگی آمادگی لازم را برای اقدام خطای آمریکایی‌ها دارند.

جهرمی اضافه کرد: همه اقدامات لازم برای این که اگر آمریکا خطایی را انجام بدهد، حتما باید پاسخ مناسب و شدیدتر به اقدام او داده شود. این آمادگی کامل وجود دارد.

وزیر ارتباطات درباره حذف پست‌های مربوط به سردار شهید قاسم سلیمانی در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام تصریح کرد: کاری که شرکت اینستاگرام انجام می‌دهد نمونه کاملی از یکجانبه‌گرایی و انحصارگرایی فناوری امریکایی است که ما بارها درباره آن در سطح دنیا صحبت کردیم.

آذری جهرمی تاکید کرد: این مسئله فقط منوط به ایران نیست و ثمره انحصاری که امریکا در فضای مجازی ایجاد می‌کند، تامین سلیقه مسئولین امریکایی و اقدامی خلاف آزادی بیان است.

وی خاطرنشان کرد: موضع امریکا در این حوزه موضع منفعالانه است و مخالف بسیاری از اصولی است که امریکایی‌ها دائما از آن دم می‌زنند مانند مسائل دیگری که مدام از آن حرف می‌زنند اما هیچ آبرویی در آن ندارند.

وزیر ارتباطات بیان داشت: مردم ایران خودجوش و بسیار پرتوان در این عرصه حاضر شدند و با اقدامات خود عرصه را به آن‌ها تنگ کردند. کاری که امریکا در عرصه دلار انجام داد و به کشورها فشار وارد کرد روز به روز شاهد افول دلار در معاملات اقتصادی دنیا هستیم.

آذری جهرمی افزود:حتما این اتفاق سرآغازی برای افول شبکه‌های اجتماعی آمریکایی و فراگیر شدن شبکه‌های چند ملیتی خواهد بود. جوان‌های ایرانی، شبکه‌های اجتماعی را پایه‌گذاری کردند که توانمندی خوبی دارند. از آن‌ها حمایت می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم ما یک پلتفرم جهانی برای شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم.

منبع:فارس

الهه ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *