شدت کولاک برف در گردنه الماس/ نجات بیش از ۳۵۰ خودروی گرفتاردر محور خلخال به اسالم

شدت کولاک برف در گردنه الماس/ نجات بیش از ۳۵۰ خودروی گرفتاردر محور خلخال به اسالم

شدت کولاک برف در گردنه الماس/ نجات بیش از ۳۵۰ خودروی گرفتاردر محور خلخال به اسالم

شامگاه گذشته گردنه الماس در شهرستان خلخال درگیر کولاک شدید برف شده و این وضعیت باعث گرفتار شدن تعداد زیادی از مسافران این محور مواصلاتی شد.

به گزارش  خبرگزاری فارس از اردبیل، شامگاه گذشته گردنه الماس در شهرستان خلخال دارای کولاک شدید برف بود که باعث گرفتار شدن تعداد زیادی از مسافران و مترددین از این محور مواصلاتی شود.

معروف خسروی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال از نجات بیش از ۳۵۰خودروی گرفتار در این محور با حضور راهداران، پلیس‌راه، و سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد.

وی افزود: در چندین نوبت به لحاظ کولاک شدید در حوزه استحفاظی خلخال کولاک شدید منجر به بسته شدن مسیر شد که بلافاصله با تلاش راهداران مسیر برف‌روبی و تردد ادامه یافت.

رئیس اداره راهداری خلخال گفت: سرعت کولاک در این منطقه به بیش از یک‌صد کیلومتر رسید و باعث عدم دید افقی در این محور شد و کولاک شدید در محور الماس ادامه دارد.

گفتنی است، در حوزه گیلان محور مواصلاتی اسالم نیز چندین ساعت اختلال در تردد و عبور و مرور باعث مسدود شدن چندین ساعته جاده شد.

کولاک شدید اجازه حرکت دستگاه‌های سنگین راهداری را هم نمی‌داد

غلامحسین بخت شاهی، رئیس اداره راهداری شهرستان تالش استان گیلان در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به کولاک شدید در این محور گفت: امکانات موجود به خاطر کولاک در این منطقه که متصل به گردنه الماس است بسیج شده ولی به‌علت کولاک چندین مرتبه راه مسدود شد که با تلاش راهداران گیلان و خلخال این مسیر دوباره بازگشایی شد.

وی گفت: کولاک شدید اجازه حرکت دستگاه‌های سنگین راهداری را هم نمی‌داد به‌طوری‌که عدم دید و شدت کولاک موجب توقف خودروهای عبوری مسافرین بود.

شاهی ضمن اشاره به تعامل خوب راهداران خلخال و تالش در این مسیر گفت: در حوزه خلخال نیز کولاک شدید وجود داشت و در سایه تلاش راهداران استان اردبیل و حضور نیروهای پلیس راه خودروها به مسیرهای خود هدایت شدند.

رانندگان از ترددهای غیرضروری در محور خلخال به اسالم اجتناب کنند

حسین نظافت، جانشین فرماندهی انتظامی خلخال در بازدید از مسیر در حال بازگشایی محور خلخال به اسالم ضمن ارزیابی مثبت تلاش راهداران و امدادگران گفت: شدت کولاک اجازه تردد خودروها را نمی‌دهد و با هماهنگی‌های انجام شده در خلخال به‌خاطر حفظ جان مسافران سفرهای غیر ضروری ممنوع بوده و پلیس‌راه و پاسگاه چند منظوره خلخال به اسالم از تردد مسافرین ممانعت به‌عمل می‌آورد.

نظافت گفت: راهداران شب سختی را در کنار تیم‌های امداد و نجات و پلیس راه در این محور گذرانده و کولاک همچنان در این منطقه شدت شدید دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شامگاه گذشته نیز بیش از ده‌ها خودرو در محور کوثر و اردبیل و خلخال به اردبیل به علت سرعت زیاد و لغزندگی جاده از مسیر خود منحرف و  از جاده خارج شده بودند

منبع فارس

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *