توسعه‌یافتگی نتیجه همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است

توسعه‌یافتگی نتیجه همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است

توسعه‌یافتگی نتیجه همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است

وزیر نیرو روند فعلی همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را نادرست دانست و گفت: توسعه یافتگی در اثر همکاری مشترک دانشگاه و دستگاه اجرایی ‌و ایجاد محصول مشترک حاصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، رضا اردکانیان روز شنبه در مراسم امضا و تبادل تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت نیرو و دانشگاه تربیت مدرس در محل وزارت نیرو، افزود: همکاری دانشگاه و صنعت باید بر اساس نیازهای دو طرف شکل گیرد تا بتواند مشکلات جامعه را حل کند.

وی با بیان اینکه تعریف نشدن نیاز دو طرف در همکاری مشترک منجر به توسعه یافتگی نخواهد شد، گفت: تاکنون همکاری دانشگاه و صنعت محصول مشترکی نداشته است، کوتاهی‌هایی در این زمینه شده که باید برای جبران آن تلاش کرد.

اردکانیان با بیان اینکه در همکاری دانشگاه و دستگاه اجرایی نباید نگاهی کارفرمایی حاکم باشد، ادامه داد: راهکار جبران کوتاهی‌ها، استفاده از افرادی است که هم مقام علمی داشته و هم واهمه‌ای از کسب مقام اجرایی نداشنه باشند.

وزیر نیرو به امضای دو تفاهمنامه بین وزارت نیرو و دانشگاه تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: بزودی باید قراردادهای اجرایی این تفاهم‌نامه‌ها نیز منعقد شود.

وی همکاری در بخش آب و فاضلاب را از تفاهمنامه‌های آنها امضا شده دانست و گفت: این تفاهمنامه با تاکید بر پژوهش‌های مبتنی بر سازگاری با تغییرات اقلیمی است.
اردکانیان افزود: استفاده از ظرفیت های موجود در بخش دانشگاهی در زمینه منابع آبی مشترک با سایر کشورها در این تفاهمنامه قید شده تا بتواند در آینده مرکز ملی مطالعات آب های مشترک و مرزی را ایجاد کند.

وزیر نیرو تفاهمنامه دوم را که با مرکز امور اجتماعی وزارت نیرو و دانشگاه منعقد شده را ناظر بر وجه اجتماعی دو محصول آب و انرژی با تاکید بر مدیریت مصرف دانست.
وی ادامه داد: امید است این تفاهمنامه به فعالیت بیشتر برنامه های بین رشته ای کمک کند و در نهایت فارغ التحصیلانی با آشنایی بیشتر به مباحث آب و انرژی داشته باشیم.

رییس دانشگاه تربیت مدرس نیز در این مراسم گفت: حل مسائل کشور باید چند وجهی و از زوایای مختلف و با توجه به مسایلی که در پیش است مورد بررسی قرار گیرد.
محمد تقی احمدی افزود: دانشکاه تربیت مدرس این امکان را دارد که برای حل مسایل آب چه از بعد ترویج فرهنگ و اصلاح آن و چه در بخش مدیریت و حکمرانی آب کمک کند.

وی گفت: خدمت رسانی منطبق با نیاز کشور با ارایه محصولات کاربردی اجرایی خواهد شد.

کانال تلگرامی پایگاه خبری همدلی و همت

محمد رسولی

فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی صنایع / نویسنده، تحلیلگر و فعال علمی،اجتماعی و سیاسی / برنامه ریز و مشاور صنعتی و زنجیره تامین

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *