ایجاد یک کانال آب باعث مرگ و میر ماهی‌های تالاب میانگران ایذه شد

ایجاد یک کانال آب باعث مرگ و میر ماهی‌های تالاب میانگران ایذه شد

ایجاد یک کانال آب باعث مرگ و میر ماهی‌های تالاب میانگران ایذه شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: ایجاد یک کانال غیر قانونی برای هدایت آب تالاب به خارج از محدوده زمین‌های کشاورزی عامل مرگ ماهی‌های تالاب میانگران در روزهای اخیر شده است.

احمد امیری اظهار داشت: متاسفانه برخی از کشاورزان برای جلوگیری از ورود آب تالاب به زمین‌های کشاورزی اقدام به حفر یک کانال برای هدایت آب کرده‌اند که مرگ ماهی‌های تالاب را به همراه داشته است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست ایذه در ادامه گفت: با بالا آمدن آب تالاب، این کانال مملو از آب شده و ماهی‌ها به سمت تالاب می روند اما پس از کاهش سطح آب تالاب و فرو رفتن آب کانال در زمین، ماهی‌های خارج از تالاب گرفتار شده و دچار مرگ  و میر می‌شوند.

وی از عزم جدی این اداره برای برخورد با کسانی که این‌گونه کانال‌ها را حفر می‌کنند خبر داد و گفت: هرگونه دستکاری، حفر کانال و اقدامات اینچنینی در محوطه‌های منابع کلی جرم محسوب می‌شود و با عوامل آن طبق قانون برخورد خواهد شد، لذا کسانی که قصد انجام کاری در حوالی تالاب را دارند حتما قبل از انجام آن با اداره محیط زیست هماهنگی لازم را انجام دهند.

امیری از بررسی راه‌های نجات ماهی‌های گرفتار در این کانال خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی شهرداری و اداره شیلات شهرستان و اخذ نظرات آنها در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم به انجام خواهد رسید.

روز گذشته یک کلیپ در فضای مجازی منتشر شده است که در آن هزاران ماهی‌ نشان داده می‌شوند که در حاشیه تالاب میانگران ایذه به دلیل کاهش سطح آب و گرفتار شدن در گل و لای تلف شده یا در آستانه مرگ هستند.

مهسا جمشیدی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *