مصرف آب پایتخت همچنان رو به افزایش/آغاز رفع مشکل کیفی آب برخی روستاه‌های استان تهران

مصرف آب پایتخت همچنان رو به افزایش/آغاز رفع مشکل کیفی آب برخی روستاه‌های استان تهران

مصرف آب پایتخت همچنان رو به افزایش/آغاز رفع مشکل کیفی آب برخی روستاه‌های استان تهران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه مصرف آب شرب تهران همچنان رو به افزایش است، گفت:برخی روستاهای استان تهران هنوز مشکل کیفی آب دارند که با تجهیز کلرزنی مشکل در حال مرتفع شدن است

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از محمد رضا بختیاری به نقل از فارس در پاسخ به این سوال که آیا روند مصرف آب همچنان افزایشی است، گفت: روند مصرف آب شرب تهران پایین نیامده است و از مردم درخواست داریم تا با رعایت مسایل بهداشتی در روزهایی که در آن هستیم، در مدیریت مصرف آب دقت کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مصرف آب تهران به سه میلیون و ۱۵۰ هزار متر مکعب رسیده است، اظهار داشت: به دلیل مسایل بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا سخت‌گیری زیادی مثل کاهش حداکثری افت آب را در دستور کار خود قرار نداده‌ایم، بنابراین شک نکنید که اگر روند مصرف آب این گونه ادامه پیدا کند، در تابستان به مشکل خواهیم خورد.

بختیاری با اشاره به اینکه وقتی مصرف آب افزایش می یابد، مجبور می شویم میزان تولید آب از منابع زیرزمینی را افزایش دهیم، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان تهران یک میزان آب مشخص و ثابتی از سدها دریافت می‌کند، بنابراین هر چقدر مصرف آب افزایش می‌یابد، ما مجبور می‌شویم که از منابع آب زیرزمینی بیشتر استخراج کنیم.

*مصرف کنونی آب شرب همپای مصرف تابستان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: این روزها به دلیل رعایت مسایل بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از مردم درخواست داریم تا شست و شو وخانه تکانی خود را به روزهای آینده و یا بعد از عید نوروز منتقل کنند، چرا که این مصرف کنونی آب شرب (۳٫۱ میلیون متر مکعب) مربوط به مصرف روزهای تابستان است.

بختیاری در پاسخ به این سئوال که آیا قطعی آب نیز داریم، گفت:به هیچ وجه قطعی آب نداشته‌ایم و اگر هم در برخی شهرستانهای تهران قطع آب داشتیم، به دلیل شکستگی لوله و خطوط بوده است.

بختیاری در مورد اینکه گفته می شود برخی روستاهای تهران با قطعی آب مواجه هستند، گفت: یک ماه است که روستاها را تحویل گرفته ایم و چون این روستاها مشکل کیفی آب داشتند با خرید گاز کلر و کلرزنی مشکل کیفی انها را نیز مرتفع کرده‌ایم.

به گفته وی، برای روستاهای استان تهران سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم که تلاش خواهیم کرد، آب با کیفیت، آب پایدار و سالم و طرحی خطوط را عملیاتی کنیم.

مریم دهقان نیری

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *