صدای اعتراض اصناف کشور

صدای اعتراض اصناف کشور

صدای اعتراض اصناف کشور

صدای اعتراض اصناف کشور

شرایط اقتصادی منتج از بحران کرونا بسیار بر مردم و کسبه اصناف مختلف کشور آورده ولی متاسفانه صدای این اعتراض از رسانه های مختلف کشور بازتاب مناسب داده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت، هیئت امنا بازار بنکداران مواد غذایی تهران در اطلاعیه ای با توجه مشکلات سابق این صنف آورده اند:

۱_ در سال ۹۸ سیل و ویرانی بسیاری از واحدهای صنفی و خانه های آنها را دیدیم ولی اصناف با تمام توان به کمک سایر هموطنان شتافتند .
۲_ افزایش قیمت ارز و چندین برابر شدن قیمتها، سرمایه کسبه را به یک سوم کاهش داد ولی هیچ اعتراضی نکردند .
۳_ کرونا بزرگترین لطمه را به واحدهای صنفی بی پناه وارد کرد و بسیاری از کسبه بزرگ ورشکست شدند و ناچار به تعطیل کردن کسب و کار خود شدند .
۴_ بسیاری از واحدهای صنفی ۵ ماه تعطیل بودند و اجاره محل کسب و حقوق کارکنانشان را پرداختند و هیچگونه اعتراضی نکردند .

تالارهای پذیرائی و هتل ها و رستورانها و قنادها که با سرمایه سنگین و تعداد کارگر زیاد کار میکردند همه بیچاره شدند . در توافق تا ۲/۵ میلیون را گفتند مانند سال قبل بپردازند …..

در نهایت دولت تدبیر و امید با قول های پوچ مبنی بر پرداخت وام و جبران خسارات ( با ۱۲ میلیون وام !!!) و با بخشودگی مالیاتی و غیره تاکنون هیچ کار مثبتی برای اصناف انجام نداده است و اکنون با این توافق مالیاتی که همانند سالهای گذشته است و فقط به درد کسبه ای میخورد که اصلا خرید و فروش ندارند مانند کلید ساز یا تاکسی تلفنی و … با تهدید اصناف به اجرای ماده ۹۷ قانون مالیاتها ( که دارائی حسابهای بانکی همه را رصد میکند و اگر بیش از ۹۹۰ میلیون تراکنش داشته باشد از توافق خارج و مشمول ۳۰ ٪ جریمه کتمان و جرائم عدم تسلیم اظهارنامه و غیره مواجه می شوند ) تصمیم بر آن دارند که تسمه از گرده نحیف و بی جان اصناف بکشند .

بزرگان اصناف شما چه گلی به سر سه میلیون واحد صنفی مستاصل و سرخورده و ورشکسته زدید؟ آیا این قرارداد ترکمانچای نیست ؟ آیا فکر نکردید که اگر سه ملیون واحد صنفی تمرد کنند و اصلا مالیات نپردازند چه اتفاقی می افتد؟ سازمان مالیاتی از نجابت اصناف شریف سوء استفاده کرده و با ادبیات تهدید و جریمه تاکنون عمل کرده اند ولی بدانید اصناف دیگر رمقی در پیکر ندارند و توان پرداخت مالیات و جریمه های سنگین آنرا ندارند .

اگر خودتان جسارت بیان نارضایتی اصناف را ندارید اجازه بدهید بقیه ورود کنند و با صدای رسا مشکلات را بیان کنند و به داد دل اصناف برسند .

اتاقهای سراسر کشور اعلام کنند فعلا جهت پرداخت مالیات دست نگهدارند تا دستورالعمل صادره مجددا بررسی و برای مشاغل آسیب دیده معافیت و بخشودگی کامل لحاظ شود.

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *