باید رسما وزارت ارشاد عذرخواهی و انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت را مجددا برگزار کند

باید رسما وزارت ارشاد عذرخواهی و انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت را مجددا برگزار کند

باید رسما وزارت ارشاد عذرخواهی و انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت را مجددا برگزار کند

سید احمد نبوی ، مدیر مسئول پایگاه خبری همدلی و همت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

باید رسما وزارت ارشاد عذرخواهی و انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت را مجددا برگزار کند

حواشی انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت، منجر به کناره گیری چند تن از پیشکسوتان مطبوعاتی از این رویداد شد.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت به نقل از گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات که پس از دو سال در تاریخ ۲۰ آبان برگزار شد، همانند دوره‌های پیشین حواشی را به دنبال داشت.

ارسال پیام از طرف یک نامزد به مدیران مسئول تا راهیابی کل نامزد‌ها به دور دوم، مسائلی بود که در سایه سهل انگاری دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، گریبان گیر این دوره از انتخابات هم شد و به دنبال آن تعدادی از نامزد‌ها که از پیشکسوتان و شناخته شدگان عرصه مطبوعات بودند، از حضور در دور دوم انتخابات انصراف دادند.

مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق که با ۳۰۸ رای در رتبه دوم نامزد‌های برتر انتخابات دوره هجدهم قرار گرفته بود، دیروز انصراف خود از این رویداد را رسما اعلام کرد.

وی درباره علت این تصمیم و تخلفات انتخابات به خبرنگار ما گفت: یکی از بزرگترین تخلفاتی که در این دوره صورت گرفته، پیام‌هایی است که از طرف یک کاندید به مدیران مسئول ارسال شده است. تمام تلفن‌های صاحبان رسانه ها، در اختیار معاونت مطبوعاتی است، چطور این شماره تماس‌ها به دست یک نامزد رسیده است؟

وی افزود: اگر دسترسی به این شماره تلفن‌ها عادی است، پس چرا در اختیار دیگر کاندیدا‌ها نبود، اما اگر یک راز است، دبیرخانه هیات نظارت چرا اجازه دسترسی آن نامزد به این شماره‌ها را داده است؟

سید احمد نبوی مدیرمسئول پایگاه خبری همدلی و همت که چند روز مانده به انتخابات به نفع بیژن مقدم کناره گیری کرده بود، درباره روند انتخابات این دوره اظهار کرد: انتخابات دوره هجدهم نماینده مدیران مسئول، خیلی بدتر از دوره‌های قبل برگزار شد. متاسفانه دولت در دوسال آخر عمر خود، آخرین ضربه هایش را به حوزه مطبوعات و رسانه‌ها زد.

وی افزود: این انتخابات یک کار کاملا صنفی بود چرا دولت با این شدت در روند آن دخالت کرد؟

نبوی در خصوص انصراف تعدادی از نامزد‌ها بیان کرد: باید انصراف می دادند، اگر می ماندند یعنی قبول کرده بودند که رویه انتخابات درست است. انتخابات تمیز و سالم نبود، زیرا دولت در کار یک صنف آن هم صنف فرهیخته رسانه‌ها دخالت کرد. اگر اینجا هم اجازه ندهد که مردم کار خودشان را انجام دهند که دیگر واویلاست.

وی افزود: باید رسما وزارت ارشاد عذرخواهی و انتخابات را مجددا برگزار کند. راهیابی تمام نامزد‌ها به دور دوم کاملا غلط است، اما اشکال آن در آیین نامه است. اول باید عدم دخالت دولت حل شود بعد حل کردن آیین نامه داخلی کاری ندارد.

گفتنی است بیژن مقدم و حسن کربلایی دیگر نامزد‌های پیشکسوت هم از حضور در انتخابات انصراف دادند و دور دوم انتخابات مدیران مسئول رسانه‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات، روز ۴ آذرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

عادل ملکی

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *